Welkom op mijn blog.



Ik zal proberen regelmatig te vertellen waar ik mee bezig ben.

Lees en geniet mee en laat weten wat je ervan vind.



zondag 18 september 2016

hoeveel is 100 %

Hoeveel is 100 %? Dat is een vreemde vraag. 100 % is gewoon 100 %!

Dat zou je dus denken. Maar.....

Vorige week liep ik op de markt. En uiteraard even langs de kraam met katoenen stofjes. Inderdaad, die waar je mee kunt verven. En tussen alle 'gewone' ongebleekte en witte katoen lag een bijzondere rol stof.


Mooie structuur, iets stevig dus goed geschikt voor kleding..... en volgens de verkoper 100 % katoen!

Nu weten we allemaal dat die verkopers soms maar wat roepen. Maar A. ik ken deze man al lang en hij is betrouwbaar en B. hij weet dat ik stof verf en echt 100 % katoen wil hebben.

Helemaal blij met m'n lap stof. 100 % katoen!

Thuis de stof voor bewerkt en geverfd. En al tijdens het verven zag ik witte streepjes in de stof.

Ik dacht nog, 100 %????

heel duidelijk de draad te zien die geen katoen is.


Maar eind goed al goed: de lap is super geworden! De kleur verschillen in het blauw van de lap heb ik zelf gedaan. De werkelijke kleur is iets donkerder.



Maar 100 % is niet altijd 100 % dus.

Ben wel nieuwsgierig wat de verkoper volgende week zegt.

1 opmerking:

Jo Huijsman zei

Maar in dit geval is niet 100% een 110% resultaat.