Welkom op mijn blog.



Ik zal proberen regelmatig te vertellen waar ik mee bezig ben.

Lees en geniet mee en laat weten wat je ervan vind.



woensdag 14 december 2016

knipoog naar Sue Spargo

Al heel lang heb ik het geweldige boek van Sue Spargo met quilt ontwerpen liggen. Regelmatig blader ik het door en denk: ik wil... ik wil.... ook zo'n mooie quilt maken.

Maar ik weet van mezelf dat iets namaken uit een boek of van een voorbeeld me toch niet gaat lukken. Iets met te eigenwijs, toch weer anders willen dan het voorbeeld.

Nu is dat niet het probleem. Dat kun je toch gewoon je eigen ding doen. Maar met zulke mooie voorbeelden als van Sue wordt het wellicht een slap aftreksel.

Dan maar de inspiratie van Sue gebruiken op kleding. Bescheiden deze keer. Maar het smaakt zeker naar meer!



Het patroon van de jurk is al een 'oudje'. Zelf getekend en iedere keer verander ik er wel iets aan. Deze keer gekozen voor een rits. Asymmetrisch óp gezet. Ook in de hals lijn asymmetrie terug laten komen. Bovendien het beleg niet aan de binnenkant maar aan de buitenkant.



Op de zak een mooie bloem die zo typerend is voor Sue. Zó leuk om de stofjes te kiezen, de kleuren.



En ook op de achterkant door gegaan met versieren.



Kortom, dit smaakt naar meer!

8 opmerkingen:

els zei

Wat een geweldig resultaat. Prachtig zo'n mooi versierde jurk.

Christel Sins-Camp zei

Wat een leuk idee om het toe te passen op een jurk!

Aart zei

Ik ben niet anders van je gewend Janneke!! Mooi, zeker met het beleg aan de buitenkant! Geweldig resultaat!!

Hannie de Beer zei

Goh, wat een bijzondere model jurk. Door de applicaties nog aparter! Mooi zeg.

Jo Huijsman zei

Je bent echt weer bezig met jouw 'ding' en het is weer super mooi geworden.

Elizabeth zei

prachtig. Wat een mooie dingen maak je.
Fijne dag.

Frederika zei

Wauw wat heb je daar een mooie jurk van gemaakt. Apart en lekker persoonlijk

Unknown zei

Bedankt voor de goede en zeer nuttige informatie. Het is heel interessant, ik hou van alle dingen die je deelt en zie je prachtige creatie. Bedankt voor het delen met iedereen. Ik weet alles over jou. Het is geweldig en het is geweldig.
เที่ยวเมืองไทยที่ไหนดี