Welkom op mijn blog.



Ik zal proberen regelmatig te vertellen waar ik mee bezig ben.

Lees en geniet mee en laat weten wat je ervan vind.



zondag 1 februari 2015

morgen weer?

Op deze winterse zondagochtend was ik in de werkplaats van de camping op zoek naar van die plastic labeltjes waaraan je sleutels kunt bevestigen. En tijdens het rommelen in diverse kasten en dozen vond ik 2 oude plastic brievenbakjes.

Mopperend omdat ik nooit iets vinden kan in ‘de rommel van de mannen’ en in mijn hand de brievenbakjes omdat die nu wel eens weg gegooid kunnen worden keek ik even door het raam naar buiten.
Wat nog steeds een prachtige witte wereld is het hier nog steeds. Op de campingvelden nog een dikke laag sneeuw!

Sneeuw!!!!!!.......brievenbakjes…… stapelen…..

Natuurlijk dacht ik gelijk aan Nienke. Die ook aan het stapelen was. Op een andere manier, maar toch.

Laat die sleutels maar. Dan maar niet gelabeld.

Zo kwam het dat ik even later in de sneeuw liep met brievenbakjes en een emmer.
Brievenbakje, sneeuw, een gevouwen lap stof, sneeuw er op aan drukken. Weer een brievenbakje, weer ….weer. Verf er op en een lekbak er onder en wachten.

En dat wachten is beloond. Geweldig mooie lappen, prachtige splitsingen, heldere kleuren!



Nog een klein probleempje…… eigenlijk, eigenlijk, wil ik morgen weer!!!!!



Het borduurtje van het 50 jaar oude babylakentje is nog te zien.


6 opmerkingen:

Jo Huijsman zei

Prachtige lappen Janneke. Fijn om zoveel sneeuw tot je beschikking te hebben.

Anoniem zei

Hé Janneke, wat een mooie lappen heb je. Prachtig.
Hier is de sneeuw al weer weg.
Hopelijk krijgen we nog een herkansing.
groetjes, Gerrie

Ellen zei

Vrolijke sneelappen,ze verwijzen naar de zomer!!!

Hannie de Beer zei

Dat is lang geleden, dat ik iets op je blog zag! Mooie lappen zeg, het werkt inderdaad aanstekelijk.

joke zei

Wat een prachtige lappen!

Frederika zei

Wat zijn de resultaten prachtig