Welkom op mijn blog.



Ik zal proberen regelmatig te vertellen waar ik mee bezig ben.

Lees en geniet mee en laat weten wat je ervan vind.



vrijdag 18 oktober 2013

het was.....leuk!!!



Om te doen, bedoel ik. Pure ontspanning! Een lapje stof, tussenvulling en achterkantje en dan een stukje organza pakken, op de stof leggen en cirkeltje stikken. En nog één en nog één! 


En waarom ik dit deed? Nou inderdaad gewoon ter ontspanning. Vorige week vrijdag hadden we weer een bijeenkomst van de artquiltgroep Oost. 
En nu is het niet zo dat zo’n bijeenkomst zo inspannend is dat ik gelijk weer ontspannen moet. Nee… het is juist een heerlijk ontspannen dag. 
Maar wel een dag waar je hoofd vol van raakt. Zoveel leuke dingen!

Eén daarvan was een techniekje die we geleerd hebben van Annemieke. De techniek waarbij op een sandwich van stof, tussenvulling en achterkant, een stuk organza gelegd wordt waarop een motief gestikt wordt. Hierna wordt met de soldeerbout delen van de organza weg gebrand. 


Erg leuk om te doen! Maar ’s avonds thuis bedacht ik dat deze techniek toch wel erg veel lijkt op appliceren waarbij de stof met de schaar weg geknipt wordt. Natuurlijk is het effect wel iets anders. Maar toch….

Vandaar dat ik even, ter pure ontspanning, cirkeltjes ging stikken.


Maar eigenlijk is het dus toch wel leuk geworden. Dus…. ga ik nu bedenken hoe ik verder zal gaan.

Wordt vervolgd dus…..

5 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Ik heb hier een heel mooi vriendschapsquiltje (A-4) van Ellen liggen....! Ook in deze techniek gemaakt....! gewoon doorgaan met branden lijkt mij...wordt vast prachtig. Ik zou nog wel wat andere kleurtjes erbij gebruiken voor de variatie.

Hannie de Beer zei

Lijkt mij ook, dar je gewoon moet gaan,wie weet ontdek je nog meer mogelijkheden?

Aart zei

Goed dat je verder bent gegaan, ziet er leuk uit!
http://quiltaart.blogspot.nl

Klaske zei

Ziet er mooi uit!!

Leny Huneman zei

Heb je een cirkelnaaier gebruikt? Mooi dat je bent doorgegaan.