Welkom op mijn blog.



Ik zal proberen regelmatig te vertellen waar ik mee bezig ben.

Lees en geniet mee en laat weten wat je ervan vind.



zaterdag 3 maart 2012

uitstapje


Gisteren heb ik een uitstapje gemaakt. Gelukkig niet zo’n uitstapje waarbij je op onmogelijke vroege tijd ergens in het land bij een bus moet samen komen. Waarbij iedereen vrolijk doet alsof het vroege tijdstip geen probleem is. En propvolle tassen met boterhammen, snoep en flesjes water mee sleept.


Nee, ik heb een uitstapje gemaakt van textiel naar papier. Samen met onze Art-Quiltgroep-Oost. Annemiek en Nienke hebben uitleg gegeven over het werken met papier.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zoveel heb met papier. Sterker nog, waar een ander roept: “Ik prik me al als ik een speld zie”, daar heb ik al zo’n venijnige snee van papier in m’n vinger. Ik ben dol op textiel, wol en aanverwanten maar papier vind ik hard en stug!

Maar uitdagingen vind ik om te overwinnen en dus ben ik deze uitdaging met papier aan gegaan. Het kreukelen van papier om te ontstressen zodat het iets beter naaibaar wordt, ach dat is niet zo moeilijk. Gewoon een propje maken en kneden. Toch vlogen er daar, bij mij, gelijk al scheuren in het papier. Vreemd!!

Dan een leuke compositie maken. Valt ook mee. Papier vind ik wel iets meer glijden en verschuiven. Maar dan….. vrij machinaal met de naaimachine de delen vast zetten. Nu ben ik geen beginner wat naaimachine betreft. Maar ik weet nu wel weer hoe dat voelt! Die naaimachine naaide goed, maar niet waar ik bedoelde! Hij ging gewoon z’n eigen weg. (misschien toch eens laten nakijken bij de dealer!)


Toch hebben die bibberlijntjes wel wat. Het hoeft natuurlijk niet altijd strak en recht. Maar dat toe geven is wel een hele overwinning.

En opeens kreeg ik er lol aan. Eigenlijk best leuk! Bovendien al heel snel resultaat. Toch kon ik het niet laten….

Ik had nog een mooi zelf geverfd (met verdikte procion) lapje liggen. Gewoon aan het papieren quiltje randen van stof gemaakt. Iets tussen vulling toe gevoegd en een achterkant er achter.


Kortom, een uitstapje met verrassend resultaat en zeker voor herhaling vatbaar!

8 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ondanks je tegenzin met papier is dit prima gelukt! Voor herhaling vatbaar?

Aart zei

Jeetje Janneke, je bent gewoon verder gegaan toen we de deur uit waren. Wat een leuk quiltje is het geworden!
http://quiltaart.blogspot.com

Nienke zei

Ja hoor, het ligt je prima, wat een plaatje!

Marrie-jette zei

jullie hebben een gezellige dag gehad zo te lezen.Je werkje ziet er mooi uit!

Paulien zei

ziet er leuk uit en leuk verteld! enne.. sinds wanneer doet inderdaad jou machine niet dat wat jij wil? of ligt het aan het papier waardoor machine anders reageert? groetjes je dochter paulien

Liesbeth Wessels zei

Ziet er geweldig uit. Mooie kleuren en heel leuk die steken ertussen. Maar het meest geweldige is wel dat je hem al klaar hebt, ik heb alles uitgepakt net als Aart en kan pas vandaag (zondag) weer achter het machine. groeten van liesbeth

christina zei

Je hebt er wat moois van gemaakt. Dat snijden aan papier herken ik helemaal.

Dea zei

Erg leuke techniek en een geweldig leuk werkje!